top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשרה רוטנברג יובל שטרנברג

טכניקות הדפס


טכניקות הדפס טקסטיל מחולקות לארבעה סגנונות עיקריים הדפסה ישירה- בה מודפסים צבעוני צבע המכילים צבעים וחומרים הנדרשים לקיבוע הצבע על גבי הבד והתבנית הרצויה הדפסת מורנדנט- יצירת תבנית רצויה לפני צבעית הבד. הבד נצבע אך ורק במקום בו הודפס הדגל= מורנדנט (The printing of a mordan) שיטת ההתנגדות לצביעה- בה מודפסת שעווה או חומר אחר על גבי הבד אשר נצבע לאחר מכן. אזורי השעווה אינם מקבלים את הצבע ומשאירים דפוסים לא צבעוניים על קרקע צבעונית הדפסת פריקה- בה מודפס חומר הלבנה על בדים צבועים בעבר, בכדי להסיר חלק מהצבע או את כולו תהליך ההדפסה כרוך במספר שלבים על מנת להכין את הבד ואת משחת ההדפסה טיפול מקדים בבד,הכנת הצבעים,הכנת דבק,התרשמות של הדבק על בד, לפי שיטת ההדפסה,יבוש של הבד,תיקון ההדפס באדים או באוויר חם

הדפסת שיבורי- צביעה באמצעות קשירה, תפירה, קיפול, פיתול, כיווץ ודחיסה של הבד לפני טבילתו בצבע בשביל ליצור לו עיצובים בצורות שונות ויצירת דפוסים מגוונים על גבי הבד.

הדפס רשת-"משי"- שיטת הדפסה עתיקה בה האמן מדפיס דימוי דו ממדי על משטח: נייר לדוגמא . והינו צובע את הדימוי בעזרת רשת צפופה עם צבע על גבי הבד.



טכניקת





10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page